بانو خبر

اولین پایگاه خبری تحلیلی بانوان و خانواده در استان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوخبر :  نشست هم اندیشی بایسته‌های شورای فقهی حقوقی زنان به میزبانی دفتر امور زنان حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در این نشست، گفت: باید حضور جدی نخبگان در بطن حکمرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف بنده پیگیری حقوق اجتماعی زنان است، احیای حقوق زنان به عنوان یکی از اصول قانون اساسی کشورمان مورد توجه بوده است.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: زن در منظومه فکری امام (ره) نقش بسیار مهم، حساس و کلیدی در جامعه اسلامی دارد.

وی در خصوص دو بستر مهم که مقام معظم رهبری تاکید به آن دارند که در هر دو آن ضعف وجود دارد، گفت: یکی از آن دو بستر تشکیل نهاد فرا قوه‌ای است که وظیفه جمع‌آوری نخبگان حوزه زنان را داشته است و دیگری بحث شورای فقهی زنان است.

پاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرزبندی شفافی دارد. دو نگاه در خصوص زن موجود است، یکی نگاه شرقی و دیگری نگاه غربی و این دو از نظر ما دارای ایرادات جدی هستند چرا که این دو نگاه متناسب با جایگاه زن نیست.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما نیز این نقش بندی به صورت شفاف مشخص شده و قرار است که برای زنان در کنار نقش مادری و همسری بستری فراهم شود تا به عنوان عنصر مؤثر در نقش‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند و حضرت امام (ره) قائل به مشارکت زنان در این عرصه بودند.

پاد گفت: ما نتوانستیم از ظرفیتی که انقلاب اسلامی برای زنان ایجاد کرد، به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: شورای فقهی زنان به عنوان یک ضرورت و بستری برای پاسخگویی به مسائل مهم زنان شناخته می‌شود.

پاد گفت: شورای فقهی زنان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن ورود کرد.

 

منبع : خبرگزاری مهر

0 0 رای ها
امتیازدهی به خبر
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
0
لطفا نطرتان را برایمان بنویسید.x

آغاز به کار مجدد پایگاه خبری تحلیلی بانوخبر همزمان با ولادت با سر سعادت امیرالمومنین علیه السلام مبارک باد.